Ga terug

Wat we doen

Trainingen

Softskills zijn prima aan te leren

Softskills komen technici doorgaans van nature niet aanwaaien. Als er veel focus is op de inhoud en weinig op de onderlinge relaties kan dit leiden tot onbegrip, irritatie en weerstand. Sociale en communicatieve vaardigheden zijn te trainen. Daarvoor is het van belang om een training te volgen die toegesneden is op de specifieke werkpraktijk met veel persoonlijke aandacht. Onze trainingen zijn sterk praktijkgericht, met kleine groepen en veel ruimte om te oefenen. Zodat het geleerde echt beklijft en veel meer dan een ‘leuke dag’ oplevert.

Training Gespreksvaardigheid

Iedereen voert gesprekken. Maar hoe effectief zijn die? Hoor je vooral wat er wordt gezegd? Of hoor je ook wat er wordt bedoeld? Communicatie gaat vaak niet alleen om de inhoud, maar ook om de onderlinge verstandhouding en onderliggende gevoelens. Na deze training van drie losse dagen en een individuele coachsessie ben je in staat om meer diepgang in gesprekken aan te brengen, meer kansen te ontdekken en invloed uit te oefenen. Deze training wordt gegeven door Sonja Uitterdijk.

Voor 2024 kunnen wij deze training op aanvraag in company verzorgen.

Training Autisme op de werkvloer

Het floept er soms makkelijk uit: “Ach ja, dat is Henk, onze autist.” Of met zelfspot: “Sorry jongens, ik ben nou eenmaal een beetje autistisch!” Het wordt gezegd met een knipoog, en soms zit er een stevige kern van waarheid in. Maar wat is autisme precies en hoe ga je er mee om?

Deze training van twee ochtenden of twee middagen is een eerste kennismaking met autisme. Na de training begrijp je wat autisme is en hoe het brein van iemand met autisme kan werken, rekening houdend met de diversiteit aan uitingsvormen hiervan. Je leert wat iemand met autisme in zijn werk nodig heeft om goed tot zijn recht te komen. Ook leer je de waarde en kracht kennen van autisme. Deze training wordt gegeven door Joanne Tempelman.

Deze training kunnen wij op aanvraag in company verzorgen.

  • Kleine groepen
  • Veel ruimte voor individuele vragen
  • Direct toepasbaar in de praktijk
  • Samen met collega technici
”We hebben Sonja gevraagd om een communicatietraining te geven aan een aantal van onze medewerkers. Onbewust kun je in de communicatie een boel problemen creëren. Goed luisteren en doorvragen is heel belangrijk. In de communicatietraining hebben deelnemers meer inzicht gekregen in hun eigen gedrag en het effect ervan op anderen. Het heeft ook de samenwerking verbeterd. Irritaties worden sneller uitgesproken en er is meer onderling begrip.”
Johan van den Heuvel, managing director Watson-Marlow Bredel

Vrijblijvend
kennis
maken?

Neem contact op